Punkty odniesienia. Blog o konstruktywnym szyciu : November hoodie (part 3&4 project&pattern)                                   

November hoodie (part 3&4 project&pattern)

   


This is my dream hoodie. It has reglan sleeves, pockets and a longer back. I was looking for a similar ready pattern, but I haven't found any. So I had to figure something out myself. I stated with a Papavero hoodie pattern, I chose size 168-38. Normally I would use 168-40 but but it is very loose project. I've used an instruction from amazing book Patternmaking for fashion design (Helen Joseph-Armstrong) to create reglan sleeves. I was quite easy. Next, I drew pockets and made longer back. I am ready for cutting!

Oto moja wymarzona bluza z kapturem! Jak zapowiadałam, posiada reglanowe rękawy, kieszenie i dłuższy tył.  Szukałam podobnego, gotowego wykroju, ale się nie udało. Musiałam więc coś wykombinować sama. Zaczęłam od niezawodnego Papavero, znalazłam tam rozpinaną bluzę z kapturem. Wybrałam rozmiar 168-38, jeden mniejszy niż normalnie, bo w instrukcji zapowiedziano 10 cm luzu. Następnie przy użyciu niesamowitej książki Patternmaking for fashion design (Helen Joseph-Armstrong) skonstruowałam reglanowe rękawy. Okazało się to całkiem łatwe. Potem wystarczyło narysować kieszenie i wydłużyć tył. Gotowe! Mogę ciąć. 
Papavero hoodie pattern

Source: Helen Jeseph-Amstrong, Patternmaking for fashion design, fifth edition, 2010. 

pattern
fabric before cutting


Labels: , , , , ,