Punkty odniesienia. Blog o konstruktywnym szyciu : floral                                   

floral

   

Zamarzyła mi się sukienka w kwiaty. Najprostsza z najprostszych, długa, z głębokim dekoltem na plecach. W kroju podobna do mojej czarnej kiecki maxi. Czarny materiał w duże kwiaty czekał na swoją kolej już jakiś czas. Wyrysowałam wykrój, wycięłam - tu już nabrałam podejrzeń, że rzeczywistość mocno rozminie się z wizją, zszyłam i przymierzyłam. Popatrzyłam w lustro. Całkiem nieźle, nie idealnie, ale OK. Potem mnie coś tknęło, żeby zrobić zdjęcie, zanim przystąpię do wykańczania. PSTRYK i już wiedziałam, że kończyć tego dzieła nie będę. Jakiś czas temu powiedziałam sobie, że namiotów - nawet tych najwykwintniejszych i najpiękniejszych - nosić już nie będę. Poniżej możecie zobaczyć moje niedoszłe nieszczęście.

This simple romantic blouse is a side effect of my dream of a floral maxi dress. I had a vision of a simple effortless maxi dress, something similar to my black jersey dress. I drafted a pattern, cut the fabric, sewed first stitches and tried my future dress on. My sneak mirror said to me: “It's OK, not perfect but OK”. But I had my doubts so I took some photos. One look and I knew: “This dress will stay unfinished!”. Some time ago I decided not to wear tents – even very chic and fashionable. On the picture below you can see my unrealized project.  



Nie myślałam długo, tylko szybko wycięłam trzecią wersję mojej ulubionej burdowej bluzki. Jeden z pierwszych modeli, jakie kiedykolwiek uszyłam (wcześniejsze wersje znajdziecie tu i tu), wyróżnia się bardzo ładną linią dekoltu. W intencji autorów przednie zakładki pozostają otwarte. Ja je jednak zszywam konsekwentnie, bo nie lubię jak mi coś z przodu odstaje, a model i tak jest stanowczo oversizowy. Wycięłam rozmiar 38, ale pominęłam zapasy na szwy (poza dekoltem), a i tak jest bardzo swobodnie.

It took me a minute to came out with a new idea. I've decided to make a floral top based on my favourite Burda blouse pattern. It is one of the first patterns I've ever used. Here and here you can find my previous projects. I especially love neckline of this blouse. I cut size 38 (I didn't add seam allowance) and it is still oversize.
       
Jestem zadowolona z efektu. Bardzo mi się podoba, jak ta tkanina gra z niebieskim kolorem. Jest romantycznie, ale bez przesady.

I am really satisfied with the effect of my work. I love how that romantic blouse works with my blue bottoms. 






Labels: , , , , , , , , , ,