Punkty odniesienia. Blog o konstruktywnym szyciu : overall dress                                   

overall dress

   



Lubię szyć zestawami. Zawsze zastanawiam się, czy nowa rzecz będzie pasowała do tych, które mam już w szafie, czy nie będzie smutno wisieć, bo nie mam z czym jej nosić. Na najbliższe miesiące zaplanowałam szycie koszul, ale też dzianinowych bluzek i T-shirtów, bo to co mam po prostu się znosiło. Z tymi koszulami to trochę potrzeba, a trochę kaprys. Kaprys szyjącej, która chce się rozwijąć. Przez ostatnie miesiące najczęściej nosiłam  dwie moje ukochane spódnice (klik & klik). Niestety czarna chyli się już ku upadkowi. Z resztą żadna z nich nie jest spódnicą uniwersalną łatwo łączącą się z różnymi kolorami. Stąd pomysł, żeby uszyć sobie coś bazowego na ciepłe miesiące. Wiedziałam, że będzie jeans. I prosty krój i długość do kolana. Jakoś wewnętrznie nie chciałam się zgodzić na zwykłą jeansową spódnicę, szukałam czego innego. Chodziła mi po głowie sukienka na szelki, oj od dawna krążyłam wokół tematu.


Happy MeMadeMay Friends!

May is for me not only about MMMay. This year I take a part in one more challenge. Slow Sewing for Summer with Joulenka is all about creating summer wardrobe. So I made a plan and I follow it. To date I sewn a boucle cardigan, a basic half circle skirt and two new stripes t-shirts. Now is time for a special project. I was thinking about overall dress for a long time, but I couldn’t find right pattern. Then I bought Knipmode. What a great magazine! Since the first moment I’ve known that I sew this dress. I wanted something basic but a little more interesting than straight skirt. I styled this project as minimalistic as it was possible. There is no pocket, decorating stitch, buckles. I added a cross on the back braces and a little loop on the right side to keep a belt on place. What do you think about this shape? I like it very much. It is simple but with fun twist. And it is so comfy!

Have a nice weekend!





Miałam jednak sporo wątpliwości. Czy to nie zbyt dziecinne ubranie dla trzydziestolatki? Modele krótkie w stylu lat 60. odpadały, bo ja nóg pokazywać nie lubię, wersje ze spódnicą z połowy koła o dziwo też odrzuciłam. Chociaż pięknie wyglądają na zdjęciach, to wydały mi się troszkę przerysowane. Aż wpadł mi w ręce KnipMode! Czemu się zdecydowałam na ten model? Po pierwsze prosta spódnica, ale z kopertowym zapięciem, które gwarantuje swobodę ruchu. Po drugie wiązanie w pasie ładnie podkreśla talię. Po trzecie model jest tak prosty do uszycia, że szkoda nie spróbować. Po czwarte zmieścił się na metrze jeansu, który wydał mi się idealny do tego projektu. Po piąte można ją stylizować na różne sposoby.



Szycie poszło dość gładko, najwięcej czasu zajęły mi dumania nad detalami: grubością pasków, dodatkową szlufką (dzięki niej spodnica lepiej się trzyma, no i można ją wiązać do przodu i do tyłu), mocowaniem zapięcia, krzyż na plecach itd. Wahałam się, czy robić ozdobne - typowe dla jeansu - pomarańczowe stębnowanie. Postanowiłam skorzystać z doświadczeń z tego projektu i zachować możliwie minimalistyczny wygląd sukienki. Szelki po prostu doszyłam, zrezygnowałam z regulacji. Pasek zawija się tylko raz, bo nie lubię aż tak się obwiązywać. Zrezygnowałam też z kieszonki. Efekt widzicie na załączonych zdjęciach. Oceńcie same. Jak rzadko, mam wątpliwości. Nie zrozumcie mnie źle, kiecka mi się bardzo podoba, uszyłam ją starannie, nie mam sobie tu nic do zarzucenia. Ale o ile nosząc moją lekką granatową z połowy koła, jestem pewna siebie na 100%, że to i mój styl, i mój krój, i po prostu wszystko, o tyle tu mam mieszane uczucia. Jeszcze nie wiem, czy ją kocham miłością absolutną, czy to tylko chwilowy kaprys. Jazdy testowe przeszła pomyślnie :) Sukienka jest bardzo, ale to bardzo wygodna, więc jeśli wam się podoba, zainwestujcie w Knipmoda i szyjcie, tym bardziej, że numer jest przewspaniały.
P.S. Sukienka powstała w ramach Joulenkowego wyzwania #SzycieZJoulenką, o którym pisałam tu. Obecnie na warsztacie mam paskową letnią koszulę, proces twórczy możecie podejrzeć na moim Instagramie, do czego was serdecznie zachęcam.






Labels: , , , , , , , , , , , , ,