Punkty odniesienia. Blog o konstruktywnym szyciu : 11/2016 gifting                                   

11/2016 gifting

   

Ach, słotny listopad! Nie ułatwiał mi siedzenia przy maszynie. Trochę jest tak, że mój organizm przestawił się na 50% normy, a otoczenie wymaga ode mnie wciąż 150%. Ciężko w tym wszystkim znaleźć czas na szycie. Szczególnie dobrej jakość czas, który sprzyja dokładności i kreatywności. I tak w listopadzie uszyłam jedną rzecz, z której jestem całkowicie zadowolona - jak się Luby da sfotografować, to wam pokażę. 


A tak ślęczę nad płaszczem próbnym, idzie w tempie szew na dobę, a i tak do perfekcji mu daleko. Traktuję go raczej jak ćwiczenie przed płaszczem wymarzonym, który mam nadzieje w tym roku uszyję. Krój wybrałam, ale wciąż medytuję nad tkaniną i kolorem. Będę wam wdzięczna za linki do sprawdzonych, dobrej jakości tkanin płaszczowych. Może wasze podpowiedzi ośmielą mnie przed zakupem.

A tymczasem święta gonią. Jak zwykle myślę o prezentach handmade. Dziś więc w ramach inspiracji mój subiektywny przewodnik mikołajowy.

Zacznijmy od najprzyjemniejszego, czyli od prezentów dla maluchów. Cudnie sprawdzają się samodzielnie uszyte maskotki. Dino, którego sprezentowałam mojemy siostrzeńcowi, to hit nad hitami w pokoju pełnym zabawek. A poduszka-słonik służy mojej małej imienniczce już drugi sezon. A poniżej moje cztery ulubione darmowe wykroje na zabawki z sieci. Czyż nie są świetne!? W poszukiwaniu wykrojów na zabawki warto też zajrzeć do Burdy. Np. w najnowszym numerze znajdziecie wykrój na wieeelką rybę.

December is here! Time for making Christmas gifts! Today I want to share with you my handmade gifting list.  Most of them are cute and easy to make. For little ones I choose handmade toys. A dinosaur that I made for my nephew is the star of room full of toys. An elephant-pillow that I gave to little Kate two years ago is still one of her favourite things.  Below a few cute free pattern I am going to try this year.

1, 2, 3, 4

Prezent dla każdego. Mój sprawdzony pomysł to nieprzemakalny fartuch. Uszyłam taki już jakiś czas temu dla siebie i od tej pory obdarowałam podobnym kilka osób, wszyscy twierdzą, że to strzał w dziesiątkę! Szyłam go zarówno z tkaniny laminowanej, jak i kolorowego ortalionu, sprawdza się spaniale. Wykrój na fartuch łatwo zrobić samemu bądź można się posiłkować jedną z wielu darmowych propozycji z Internetu. Łatwo wyczarować kolorową wersję dla przedszkolaka albo poważną dla majsterkowicza. Wszystko zależy od waszej fantazji.


A great gift for everyone?! A waterproofed apron. I made one for myself last year and a few for my friends. You can create a colourful version for pre-schooler or heavy-duty for DIY enthusiast. Everything depend on yours imagination.

1, 2, 3, 4


Dla mamy, siostry, cioci, koleżanki lub dla siebie ;). To moja ulubiona kategoria, zawierająca mnóstwo pięknych drobiazgów, które sama chętnie bym przygarnęła, gdybym znalazła czas na ich uszycie. Wszelkiego rodzaju tobry, kosmetyczki, portfele (tu znajdziecie mój stary tutorial na wielkie torbiszcze), a także handmadowa biżuteria są zawsze mile widziane. Okres prezentowy to też świetny moment, by poszaleć z patchworkową techniką (bieżniki, podkładki, poduszki, pledy!) lub haftem. Niżej moje wymarzone perełki.

For mother, sister, aunt, best friend of yourself?! This is my favourite category of gifts, full of little beautiful thing – all kind of bags, pochettes, purses (here you can find my tutorial for sewing a very big bag), handmade bijou are welcome. It is also great occasion to play with quilting or embroidery techniques. Below my wish list. 
1, 2, 3, 4
Nie zapominajmy o panach! Tu napewno się sprawdzi zindywidualizowany t-shirt, zabawna koszula, ciekawy krawat lub podróżny przybornik na kosmetyki.


Don’t forget about men! Great idea is personalize t-shirt, funny shirt, tie or travel wash bag.


1, 2, 3, 4
To tyle, mam nadzieję, że was zainspirowałam trochę do uszycia kilku prezentów.

This is the end. I hope I inspired you to give more handmade gifts this year. Happy sewing!



Pozdrawiam was mocno i życzę owocnego szycia w grudniu!


Labels: , , , , , ,